close

連結:
(1) Auto-Union Typ D, 1938 [CMC]
http://www.modelcar.com.tw/viewthread.php?tid=750extra=page%3D5
(2) #12, 1939, French GP winner, Hermann Paul Muler
http://www.modelcar.com.tw/viewthread.php?tid=1227extra=page%3D2

有消息這車 CMC 要出 12和 14號車, 應該沒有太人會喜歡這種車 ><

IV DONINGTON GRAND PRIX (1938 英國大獎賽)
DONINGTON PARK, 22 OCTOBER 1938 (Moved form 1 October)
80 laps x 5.029 km (3.125 mi) = 402.3 km (250.0 mi)

Results
Pos. No. Driver Entrant Car Type Engine Laps Time/Status
--------------------------------------------------------------------------------
1. 4 Tazio Nuvolari Auto Union AG Auto Union D 3.0 V-12 80 3h06m22s =129.5 km/h (80.5 mph)
2. 7 Hermann Lang Daimler-Benz AG Mercedes-Benz W154 3.0 V-12 80 + 1:38
3. 8 Richard Seaman Daimler-Benz AG Mercedes-Benz W154 3.0 V-12 79
4. 1 Hermann Mler Auto Union AG Auto Union D 3.0 V-12 79
5. 6 Manfred von Brauchitsch Daimler-Benz AG Mercedes-Benz W154 3.0 V-12 79
========================================================

Nuvolari wins Auto Union's final Grand Prix race.

I BEOGRAD CITY PARK RACE/BEOGRAD GP
Kalemegdan Park - Beograd (YU), 3 September 1939
50 laps x 2.794 km (1.736 mi) = 139.70 km (86.8 mi)

The second Belgrade City Race in Yugoslavia was run despite the fact that WW II had already started. Nuvolari on Auto Union won the brief 81.3 mph battle between only five cars over this bumpy city circuit. Von Brauchitsch took the lead right at the start, only to lose it to Mler's Auto Union after a spin on lap 16. When Mler encountered tire problems on lap 30, Nuvolari inherited the lead, never to lose it again. Lang retired due to injury early in the race, when a stone smashed his goggles. Such was the pace of the 50 lap race that three drivers beat Brauchitsch's fastest practice time. The cause for the unusual tire problems may have been the strong grip on the small cobblestones in conjunction with the cars jumping high over the bumps. The cars from Auto Union and Mercedes-Benz had been evenly matched.

Results
Pos. No. Driver Entrant Car Type Engine Laps Time/Status Diff
--------------------------------------------------------------------------------
1. 4 Tazio Nuvolari Auto Union AG Auto Union D 3.0 V-12 50 1h04m03.8s
2. 6 Manfred von Brauchitsch Daimler-Benz AG Mercedes-Benz W154 3.0 V-12 50 1h04m11.4s + 7.6s
3. 8 Hermann Mler Auto Union AG Auto Union D 3.0 V-12 50 1h04m34.4s + 31.6s
4. 12 Bosko Milenkowitsch B. Milenkowitsch Bugatti T51 2.3 S-8 31 1h04m27.2s
DNF 2 H. Lang / W. B酳mer Daimler-Benz AG Mercedes-Benz W154 3.0 V-12 17 crash by B酳mer

Fastest lap: Mler Nuvolari (Auto Union) and v. Brauchitsch (Mercedes-Benz) all in 1m14.0s = 135.9 km/h (84.5 mph)
Winner's medium speed: 130.8 km/h (81.3 mph)
Pole position speed: 135.6 km/h (84.2 mph) Weather: warm, sunny.

Grand Prix automobile de Donington 1938

Un article de Wikipédia, l'encyclopédie libre.
 

Grand Prix de Donington 1938

Tracé de la course

Drapeau Donington Park

Données de la course
Nombre de tours 80
Longueur du circuit 5,029 km
Distance de course 402,300 km
Résultats
Vainqueur 1938 Drapeau de l'Italie Tazio Nuvolari,
Auto Union,
h 6 min 22 s 0
(vitesse moyenne : 129,5 km/h)
Pole position 1938 Drapeau de l'Allemagne Hermann Lang,
Mercedes-Benz,
min 11 s 0
(vitesse moyenne : 138,2 km/h)
Record du tour en course 1938 Drapeau de l'Italie Tazio Nuvolari,
Auto Union,
min 14 s 4
(vitesse moyenne : 134,7 km/h)

Le Grand Prix automobile de Donington 1938 ou IV DONINGTON GRAND PRIX est un Grand Prix qui s'est tenu sur le circuit de Donington Park le 22 octobre 1938.

 

Grille de départ[modifier | modifier le code]

Grille de départ de la course
1re ligne Pos. 1   Pos. 2   Pos. 3   Pos. 4
  Drapeau de l'Allemagne
Lang
Mercedes-Benz
min 11 s 0
  Drapeau de l'Italie
Nuvolari
Auto Union
min 11 s 2
  Drapeau de l'Allemagne
Von Brauchitsch
Mercedes-Benz
min 11 s 4
  Drapeau du Royaume-Uni
Seaman
Mercedes-Benz
min 12 s 2
2e ligne   Pos. 5   Pos. 6   Pos. 7  
    Drapeau de l'Allemagne
Müller
Auto Union
min 12 s 6
  Drapeau de l'Allemagne
Bäumer
Mercedes-Benz
min 13 s 8
  Drapeau de l'Allemagne
Hasse
Auto Union
min 15 s 4
 
3e ligne Pos. 8   Pos. 9   Pos. 10   Pos. 11
  Drapeau de la Suisse
Kautz
Auto Union
min 18 s 6
  Drapeau de l'Italie
Villoresi
Maserati
min 21 s 0
  Drapeau du Royaume-Uni
Dobson
ERA
min 24 s 6
  Drapeau de la France
Dreyfus
Delahaye
min 25 s 4
4e ligne   Pos. 12   Pos. 13   Pos. 14  
    Drapeau du Royaume-Uni
Connell
ERA
min 27 s 2
  Drapeau du Royaume-Uni
Cotton
ERA
min 28 s 6
  Drapeau du Royaume-Uni
Cuddon-Fletcher
MG
min 29 s 8
 
5e ligne Pos. 15   Pos. 16   Pos. 17    
  Drapeau du Royaume-Uni
Maclure
Riley
min 30 s 4
  Drapeau du Royaume-Uni
Hanson
Alta
min 32 s 2
  Drapeau de la France
« Raph »
Delahaye
min 36 s 4
   

Classement de la course[modifier | modifier le code]

Classement de la course
Pos. no  Pilote Écurie Châssis Tours Temps/Abandon Grille
1 4 Drapeau de l'Italie Tazio Nuvolari Auto Union AG Auto Union Type D 80 h 6 min 22 s 0 2
2 7 Drapeau de l'Allemagne Hermann Lang Daimler-Benz AG Mercedes-Benz W154 80 + min 34 s 0 1
3 8 Drapeau du Royaume-Uni Richard Seaman Daimler-Benz AG Mercedes-Benz W154 79 + 1 tour 4
4 1 Drapeau de l'Allemagne Hermann Paul Müller Auto Union AG Auto Union Type D 79 + 1 tour 5
5 8 Drapeau de l'Allemagne Manfred von Brauchitsch Daimler-Benz AG Mercedes-Benz W154 79 + 1 tour 3
6 19 Drapeau du Royaume-Uni Arthur Dobson Privé ERA B 74 + 6 tours 10
7 18 Drapeau du Royaume-Uni William Cotton
Drapeau du Royaume-Uni Walter Wilkinson
William Cotton ERA B 74 + 6 tours 13
8 15 Drapeau du Royaume-Uni Ian Connell
Drapeau du Royaume-Uni Peter Monkhouse
Ian Connell ERA B 74 + 6 tours 12
Abd. 5 Drapeau de la Suisse Walter Bäumer Daimler-Benz AG Mercedes-Benz W154 43 Feu pendant un ravitaillement 5
Abd. 2 Drapeau de l'Allemagne Rudolf Hasse Auto Union AG Auto Union Type D 25/29? Fuite d'huile 7
Abd. 14 Drapeau du Royaume-Uni Robin Hanson M<exp>rs</exp> Hall Smith Alta 22-25 Moteur 16
Abd. 9 Drapeau de la France René Dreyfus Écurie Bleue Delahaye 155 23 Pression d'huile 11
Abd. 11 Drapeau de l'Italie Luigi Villoresi Officine Alfieri Maserati Maserati 8CTF 18 Moteur 9
Abd. 17 Drapeau du Royaume-Uni Humphrey Cuddon-Fletcher Privé MG Magnette K3 17 Freins 14
Abd. 12 Drapeau du Royaume-Uni Percy Maclure Privé Riley 2000/6 12 Arbre de transmission 14
Abd. 10 Drapeau de la France « Raph » Écurie Bleue Delahaye 145 10 Pression d'huile 17
Abd. 3 Drapeau de la Suisse Christian Kautz Auto Union AG Auto Union Type D 2 Accident 8


































網路圖片:




 

 

 

 

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    rosemeyer 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()